Udruga za klasični balet Vindija u Varaždinu već desetak godina odgaja "male balerine", a voditeljica, poznata baletna umjetnica Vlasta Rittig, koja je svoju plesnu karijeru zamijenila podučavanjem mladih naraštaja u nedjeljju je organizirala još jednu Gala večer plesa u varaždinskom HNK. Uz Vindiju mastupili su i gosti: Osnovna baletna škola Čakovec, Baletni studio Jastrebarsko, Baletni studio PUO iz Kutine, Plesna skupina A-Balet iz Zagreba, Plesni studio „danSing“, Studio suvremenog plesa Teuta iz Čakovca, Divertimento - Studio povijesnog plesa iz Zagreba.
Udruga za klasični balet Vindija je umjetničko-rekreativna škola koja okuplja djecu od 6 do 12 godina i provodi baletne tečajeve prema uzrastu polaznika, a prema riječima voditeljice tečajevi obuhvaćaju radni, ogledni i plesni program.
Plesni program je afirmacija klasičnog plesnog izričaja i promocija svih sudjelujućih.Baletne plesne priče ispričane plesnim jezikom na kazališnim pozornicama su najsloženiji zadatak za djecu i najzahtjevniji zadatak za plesnog pedagoga. Koreografije moraju biti oblikovane prema uzrastu polaznika, a ujedno i mogućnostima svake grupe u cjelini te približiti i prikazati i djeci i publici određenu razinu savladanog baletnog vokabulara čiji elementi, tj plesni koraci čine i jesu građa koreografkih kombinacija baleta.
Iza svega stoji veliki trud i upornost, visoki stupanj radne discipline i kontinuirani zajednički pristup i suradnja između roditelja i voditelja udruge, plesnog pedagoga i koreografa, istaknula je voditeljica, dodavši:
- Naša Udruga za klasični balet Vindija djeluje kroz tri razine edukacije početne, osnovne i napredne, ostvaruje programe kojima se prezentira na amaterskoj plesnoj sceni RH; a to su plesni susreti, smotre, plesne revije i natjecanja, baletni festivali i gala koncerti i ostale prigode. Ponosni smo što smo i ove godine nositelji mnogih nagrada, zahvalnica, pohvalnica, priznanja..a uvijek nam je najveća nagrada plesati pred kazališnom publikom, istaknula je Vlasta Rittig.
Svim koreogafima i skupinama koje su nastupile na Gala večeri plesa u ime PS Vindija i generalnog direktora Drk Dragutina, koji je 2003. i inicirao, a od tada i podupire rad baleta čestitao je Vladimir Šestak, predsjednik Udruge. Za portal Hia rekao je da je to samo jedna od brojnih aktivnosti mladih koje Poslovni sustav podržava bilo u kulturi bilo u sportu. Uz potporu Vindije koja je uredila i baletni studio u HNK u Varaždinu te podržava sve aktivnosti Udruge cijena škole baleta za polaznike je simbolična.
Poziv za zainteresirane uvijek je otvoren
Baletni studio djeluje međusobnim planovima i dogovorima i uskoj, uzajamnoj suradnji sa roditeljima i polaznicima. Sva djeca imaju osiguranu svu potrebnu plesnu opremu za završni sat, probe i kostime iz fundusa udruge, a za vježbanje, svatko ima svoje: dres, tajice i baletne papuče (koje se mogu naručiti kod Učiteljice).Termine i raspored rada po grupama, moguće je prilagođavati i mijenjati, prema dogovoru.
S obzirom na ukupnu satnicu, planiranu za svaku grupu, svi programi su rekreativnog karaktera i prilagođeni su mogućnostima uzrasta, a temelje se na osnovnoškolskom plesnom obrazovanju baletnih škola. Umjesto ispitnog gradiva i ocjena, u praksi se provode ogledni satovi, kao ogledalo svega naučenog.
Učenje baletnih koreografija, njihovo uvježbavanje i probe za nastupe i natjecanja, dodatni je i neobavezni program u koji se ukljućuju oni, koji prema objektivnom i stručnom mišljenju plesnog pedagoga i koreografa, pokazuju osnovne tehničke vještine i primjerenu zrelost. Stoga, Naprednu grupu popunjavaju nadareni, talentirani i muzikalni, a posebno marljivi i izdržljivi zaljubljenici klasičnog baleta, predstavljaju svoje „umijeće“ javnim nastupima.
Informacije: 042/ 3399 923 - tajnica
Umjetnički voditelj, plesni pedagog Vlasta Rittig - 098/ 353 013
Predsjednik udruge, Vladimir Šestak - 091/339 9902
FOTOGRAFIJE: TOMISLAV TURKALJ
Na današnjoj su konferenciji za medije predstavljena tri notna izdanja djela Borisa Papandopula u izdanju Muzičkog informativnog centra Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog i nosači zvuka s njegovim djelima u izdanju njemačkog cpo-a, nastalih u suradnji s MIC KDVL-om.
Glazbenici Dani Bošnjak (pikolo flauta) i Terezija Cukrov (glasovir) izvedbom Malog koncerta za pikolo i gudački ansambl uveli su okupljene u zanimljivu priču o velikom hrvatskom skladatelju, Borisu Papandopulu, koji bi toga dana proslavio 113. rođendan.
Tri notna izdanja: Drugu simfoniju, Mali koncert za pikolo i komorni gudački ansambl (glasovirski izvadak) te Trostruki koncert za obou, klarinet, fagot i gudački orkestar (glasovirski izvadak) kao i nosače zvuka s djelima Borisa Papandopula objavljene pod etiketom cpo (Classic Productions Osnabrück) njemačke nakladničke kuće jpc (Jazz – Popp – Classic) predstavili su Ana Unkić i Davor Merkaš iz Muzičkog informativnog centra KDVL te Burkhard Schmilgun, umjetnički i programski direktor etikete cpo.
Posebna gošća bila je supruga Borisa Papandopula, Zdenka Papandopulo, koja nije mogla sakriti uzbuđenje i ponos zbog novo objavljenih izdanja: „Emocije su me obuzele. Borisova djela, njegove autografe skupljao je Davor Merkaš, i neizmjerno sam ponosna i zahvalna na uloženom trudu i radu.“
Davor Merkaš, urednik u Muzičkom informativnom centru KDVL, velik je poznavatelj lika i djela Borisa Papandopula, te jedan od glavnih „krivaca“ za uspješno prikupljanje autografa skladbi koje je skladatelj često poklanjao prijateljima i suradnicima: „Obuzima me osjećaj divljenja pred jednom iznimnom osobnošću! Ovo izdanje je hommage velikom umjetniku i osebujnom čovjeku kojem želimo izraziti zahvalnost za svu raskoš glazbe koju nam je ostavio u baštinu. Njegov opus je veličanstven i neprocjenjiv, ne samo po umjetničkoj vrijednosti, već i po kompleksnosti povezanosti s drugim umjetnicima i vrstama umjetnosti. To znači da je on, bilo kao dirigent ili skladatelj, najuuže surađivao s mnogim umjetnicima koji su bili važni u svojem vremenu kao Krleža, von Matačić, Maletić i slični. U takvom društvu bili su i najveći operni pjevači, baletni umjetnici i koreografi. Bio je u osobnom kontaktu s velikanima kao što su Carl Orff, Richard Strauss, Igor Stravinski...“
O nastanku Malog koncerta za pikolo, g. Merkaš je ispričao zanimljivu priču: „Nastanak Malog koncerta za pikolo ima gotovo anegdotni karakter. Na jednom od putovanja, mlada virtuozna flautistica Tinka Muradori čula je da se Papandopulo hvali kako ne postoji instrument za koji on nije napisao neki koncert. Skupila je hrabrost i rekla mu da nikada nije napisao koncert za pikolo. Papandopulo je priznao da je stvarno tako, a već nakon dva mjeseca nazvao ju je da zajedno zasviraju njegov novi Mali koncert za pikolo i komorni gudački ansambl. "
Burkhard Schmilgun, strastveni je tragač za manje poznatim skladateljima i skladbama svjetske glazbe. A za svoj je doprinos dobio i nagradu Vatroslav Lisinski Hrvatskog društva skladatelja: „Naš je cilj otkrivanje nove glazbe, novih svjetova. Za mene je bila velika avantura predstaviti u Njemačkoj i Austriji skladatelje i drugih zemalja, ne toliko poznate u svijetu. Istraživao sam hrvatsku glazbenu povijest, pronašao sam mnogo zanimljivih stvari i glazbnika, počevši s Lukom Sorkočevićem. Zahvaljujući gospodinu Merkašu saznao sam i za fantastičnu Doru Pejačević. Jako sam ponosan na nova izdanja u kojima slavimo rad Borisa Papandopula. Osjećam odgovornost da hrvatsku glazbenu povijest predstavim svijetu. Suradnja se nastavlja i širi, pa ćemo tako krajem svibnja imati veliku izvedbu opere „Ero s onoga svijeta“ Jakova Gotovca u suradnji s Orkestrom Minhenskoga radija kojim će ravnati maestro Ivan Repušić."
Muzički informativni centar KDVL nastavlja promicati stvaralaštva hrvatskih skladatelja, i najavljuje objavu niza zanimljivih notnih izdanja, među kojima će se naći i Istarske freske Borisa Papandopula, kao i niz njegovih glasovirskih skladbi.
Predstava „Rapsodija za 3 glave, 6 stopala i 10 ruku“ u organizaciji Plesne mreže hrvatske odlazi na gostovanje u varaždinski HNK. Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu, ugostit će predstavu 12. prosinca u 19:30 sati.Varaždin će 12. prosinca, s početkom u 19:30 sati, ugostiti predstavu „Rapsodija za 3 glave, 6 stopala i 10 ruku“ Nastasje Štefanić, u izvedbi Koraljke Begović, Sintije Kučić, Martine Terzić, Branka Nikolića i Marka Rušnova.
Inspiracija za autorski projekt Nastasje Štefanić u suradnji s glazbenicima Brankom Nikolićem i Markom Rušnovom te plesačicama Koraljkom Begović, Sintijom Kučić i Martinom Terzić proizašla je iz želje za istraživanjem različitih zvukovnih kvaliteta te vrsta kretanja koje se javljaju kao reakcije na zvuk.
Kao finalni produkt predstava Rapsodija za tri glave, šest stopala i deset ruku bavi se dinamičkim izmjenama i poigravanjem odnosa detalja i cjeline unutar specifične strukture koja tvori svijet za sebe. Taj se svijet stvara pred voajerskim okom gledatelja-promatrača te se može percipirati začudnim, drugim, ali na momente poznatim i bliskim, ponekad fizički nedokučivim, zagonetnim, ali istovremeno i privlačnim. Promatrač svjedoči sinergiji zvuka i pokreta, živoga i neživoga, subjekata i objekata. Publici se pruža mogućnost da osjete okoliš u kojemu je prisutno međusobnom osluškivanje i pretapanje uloga što rezultira uzajamnim doprinosom kreaciji osobnoga svijeta u kojemu se isprepliću kretanja tijela, zvuka i tišine.
Ovo gostovanje organizirano je kroz suradnju s Plesnom mrežom Hrvatske, projektom koji omogućava izabranim predstavama suvremenog plesa i fizičkog kazališta izvođenje za publiku širom zemlje. Gostovanje sufinancira Ministarstvo kulture Republike Hrvatske te Gradski ured za kulturu Grada Zagreba.
Projekt Plesna mreža Hrvatske bavi se distribucijom djela suvremene plesne umjetnosti na nacionalnoj razini putem gostovanja predstava selektiranih godišnjim javnim natječajem. Projekt podržava Ministarstvo kulture potporom umjetničkoj organizaciji Plesna mreža Hrvatska, nositelju projekta, koji djeluje u savezu s Udrugom plesnih umjetnika Hrvatske i s Udrugom profesionalnih plesnih umjetnika “PULS”.
Ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek imenovala je Ileanu Jurin Bakotić ravnateljicom Ansambla narodnih plesova i pjesama Hrvatske LADO.Jurin Bakotić novu dužnost preuzima 1. siječnja 2019. kada će na tom mjestu zamijeniti sadašnjeg ravnatelja Krešimira Dabu. Do dolaska na mjesto ravnateljice, šest godina radila je kao viša stručna savjetnica za pravne poslove u Ladu, a prije toga je radno iskustvo stjecala u odvjetničkom društvu s uredima u Rijeci i Zagrebu.
Jurin Bakotić ističe kako je svjesna da je pred njom iznimno izazovan i odgovoran posao te da će LADO nastaviti svoj smjer uspješnog očuvanja i predstavljanja hrvatske tradicijske kulture u domovini i svijetu, a posebna joj je čast preuzeti vodstvo ustanove koja u 2019. obilježava 70 godina od svog osnutka.
„Sedam desetljeća umjetničkog djelovanja ustanove kao što je LADO dokaz je važnosti predstavljanja i očuvanja nacionalnog identiteta kroz tradicijsku izvedbenu umjetnost na profesionalnoj razini. Kroz osvajanje nove, mlađe publike, prisutnost na najvažnijim kulturnim, gospodarskim i političkim događanjima, kao i kroz regionalne i lokalne projekte, edukacije i radionice, želimo i dalje doprinositi pozitivnom ugledu ne samo Lada, već i cijele zemlje˝, ističe Jurin Bakotić.
„I u budućnosti želimo otvarati vrata novih dvorana, posjetiti mjesta koja još nismo imali prilike posjetiti, educirati učitelje i odgojitelje i na taj način, posredno, obrazovati našu buduću publiku. Svjesni smo važnosti tehnološkog napretka koji ne možemo ignorirati i važnosti 'pakiranja' našeg proizvoda u produkcijski suvremeni rukopis, koji može privući suvremenu publiku, a u isto vrijeme obavljati našu zadaću čuvanja izvornost zvuka i plesova“, izjavila je Jurin Bakotić.